'Als nieuwe werkgever zijn we innovatief, maar niet naïef'

03 Mei 2021

1 januari 2021 was een belangrijk momentum in de bestaansgeschiedenis van Muntuit: het was de dag waarop we officieel toetraden tot het decreet sociaal-cultureel werk. Met ons beleidsplan willen we een serieuze stap vooruit zetten om gemeenschapsmunten bekend te maken bij een groter publiek. Naar aanleiding van onze erkenning als sociaal-cultureel volwassenewerk werd onze collega Sander geïnterviewd door werkgeversfederatie Sociare.

Kom in dit interview te weten hoe we de filosofie achter gemeenschapsmunten ook doortrekken in ons personeelsbeleid:

Lees het volledige interview

"We zetten alles op alles om een aantrekkelijke werkgever te zijn. We hebben daarom een aantal keuzes gemaakt die nog niet zo gebruikelijk zijn in de socioculturele sector. Zo hebben we een werkweek van 35 uur geïnstalleerd, kunnen onze werknemers vrij de uren kiezen waarop ze werken en hebben we een systeem van onbeperkt verlof ingevoerd. De mosterd hiervoor haalden we bij bedrijven als Netflix en –dichter bij huis- het Antwerpse communicatiebureau Marbles.”